preloader

DEMİRDÖKÜM

Şahin Teknik > DEMİRDÖKÜM

F01 Hata Kodu

Aşırı ısınma arızası.

►► Tesisat su sıcaklığı 98°C üzerinde ise veya eşanjör bölgesindeki sıcaklık 125°C nin üstünde ise bu sorun yaşanır. Aşırı ısınma arızası olarak bilinir ve limit termostatın emniyet amacı ile devreye girdiğini belirtir. Bu arıza durumunda kullanıcı olarak servis öncesi kalorifer vanalarına ve tesisat vanalarına bakabilirsiniz. Vanalar kapalı durumda ise açmanız gerekir. Peteklerden ise en az 3 tanesini mutlaka kullanmanız gerekir. Vanalar açık durumda ise kombinizi birkaç defa resetleyin. Resetleme uygulamasından sonra da arıza durumunda düzelme durumu olmaz ise; ana eşanjörde, üç yollu vanada, pompada arıza durumu olabilir. Kalorifer tesisatında ya da filtresinde tıkanıklık olabilir. Net teşhis yapılması ve arızanın çözümlenmesi için Demirdöküm Servisi yardımı almanızı öneriyoruz.

F02 Hata Kodu

Sıcak su sensör problemi.

►► Bu arıza durumunda cihazınız muhtemelen sıcak su vermeyecektir. Bu gibi arıza durumlarında teknik açıdan uzman yardımı almak gerekir. Sıcak su ntc sinde, ntc kablolarında ya da borularında sorun olabilir. Arıza tespiti ve onarımı adına uzman yardımı almalısınız.

F03 Hata Kodu

Kalorifer devresi gidiş suyu sensör problemi.

►► Kalorifer devresi gidiş suyu sensöründe sorun olabileceğini belirtir. Bu arıza durumunda sensör bağlantılarında da problem olabilmektedir. Sensör borularında nem durumu olabilir. Tespit ve arıza onarımı için servis yardımı almalısınız.

F04 Hata Kodu

Ateşleme ve iyonizasyon problemi.

►► Cihazın ateşlemeyi başarılı bir şekilde yapamadığını belirtmektedir. Bu sorunu yaşıyor iseniz ilk olarak dairenizde gaz olup olmadığına bakın ocağınız doğalgazlı ve çalışıyor ise dairede gaz var demektir. Kombinize de gaz geldiğinden emin olmak adına kombi yanındaki gaz vanasını kontrol etmelisiniz. Vana kapalı ise ya da gaz vanaları kapalı ise mutlaka açın. Son olarak cihazınızı resetleyiniz. Bu uygulamalardan sonra bir düzelme olmaz ise bu durum da servis desteği almanız gerekmektedir. Genelde çok sık karşımıza çıkan bu arıza durumunda; anakart, gaz grubu, iyonizasyon ateşleme elektrotlarında sorun olabilmektedir. Teşhis uzman servis ekipleri tarafından yapılmalıdır. Bu yüzden mutlaka uzman yardımı almalısınız.

F05 Hata Kodu

Hava akışında sorun var.

►► Demirdöküm Atron model kombiler hermetiktir. Hermetik olduğu için hava akışı fan ile sağlanır. Bu arıza durumunda ise; fan, prosestat ya da anakartta problem olabilmektedir. Yine de teşhis ve müdahale için uzman yardımı alınmalıdır.

F06 Hata Kodu

Kalorifer devresi dönüş suyu sensör problemi.

►► Kalorifer sistemine ait dönüş suyu sensöründe arıza olduğunu belirtir. Bu gibi durumlarda teknik açıdan arıza tespiti gerekir. Sensörde, sensör bağlantılarında ya da sensör kablolarında sorun olabilir. Tespit ve onarım için mutlaka uzman yardımı almalısınız.

F07 Hata Kodu

Gaz grubu arızası.

►► Bu arıza durumunda servis öncesi ekranın altında bulunan reset düğmesine basarak birkaç resetleme işlemi uygulamalısınız. Resetleme işlemlerinden sonra arızada düzelme durumu olmazsa eğer teknik açıdan gaz valfinde ya da elektronik kartta sorun olabilir. Arızanın net tespit edilmesi ve onarılması için uzman desteği almanız gerekir.

F08 Hata Kodu

Kalorifer gidiş sensöründe aşırı ısınma sorunu.

►► Kalorifer devresi su sıcaklığının 95°C üstüne çıkması sebebi ile yaşanan arıza durumudur. Bu durumda kombi altındaki tesisat vanaları ve dairenizde bulunan kalorifer vanaları mutlaka açık olmalıdır. En azından 3 kaloriferi mutlaka kullanılır durumda olmanız gerekir. Vanaları ona göre açmalı ve sonrasında resetleme işlemi uygulamalısınız. Yaptığınız kontrol ve uygulamalardan sonra düzelme olmaz ise cihazı kapatarak bir süre kadar suyun soğumasını beklemelisiniz. Daha sonrasında kombiyi yeniden açın. Sorun devam ediyorsa mutlaka uzman yardımı alın.

F09 Hata Kodu

Prosestatta kısa devre durumu.

►► Fan çalışmıyor ama buna karşın prosestat kontakları kapalı ise bu sorun yaşanır. Bu arıza durumunda sorun prosestat ile alakalı olabilir. Prosestat dışında elektronik kart da arızalı olabilir. Arızanın net teşhis edilmesi ve çözümlenmesi için mutlaka servis yardımı almalısınız.

F10 Hata Kodu

Tesisat su basınç hatası.

►► Tesisat su basınç problemidir. Bu arıza durumunda Atron model kombinin sol altına bakın ve bar göstergesini kontrol edin. Bar göstergesi 1 bar altında ya da 2.5 bar üzerinde olabilir. Yani düşük veya yüksek olabilir. Atron kombi basıncı 1 barın altını gösteriyor ise; sağ alt tarafta monteli olan mavi doldurma musluğunu sola çevirip açmalı ve basıncı 1.5 e kadar çıkarmalısınız. Basınç 2.5 barın üstünü gösteriyor ise; Atron kombiye en yakın kalorifer havasını alarak basıncı düşürmelisiniz. İşlemleri yaptıktan sonra doldurma musluğunu veya kalorifer hava alma müşürünü kapatmayı unutmayın. Arıza düzelmez ise resetleme işlemini uygulayın. Reset sonrasında da sorunda düzelme olmaz ise servisi arayarak teknik açıdan yardım alabilirsiniz.

F11 Hata Kodu

Devirdaim problemi.

►► Tesisat gidiş-dönüş suyu sıcaklığı arasında ısı farkı 40°C ise bu sorun yaşanır. Ekranda direkt F11 arıza kodu yanıp söner. Bu durumda petek vanalarının ve tesisat vanalarının açık olduğundan emin olmalısınız. Vanaların açık olmasına karşın arızanın devam ettiği durumlarda devir daim pompasında sorun olabilir. Bu arıza durumunda teknik açıdan servis yardımı almanız gerekir. Cihaza servis gelene kadar herhangi bir müdahalede bulunmayın.

F12 Hata Kodu

Düşük voltaj sorunu.

►► Şebeke gerilimi 165 V altına düştü ise bu sorun yaşanır. Bu arıza durumunda bir süre bekleyerek cihaza reset de dahil olmak üzere bir müdahalede bulunmamalısınız. Otomatik resetleme işlemi yapılacaktır. Bekleme sonrasında sorunda düzelme olmaz ise; anakart yanmış ya da hasar görmüş demektir. Genelde bu gibi arıza durumlarında anakart sorunu ile karşılaşılmaktadır. Anakarta müdahale edilmesi açısından Demirdöküm Servisi yardımı almalısınız. Müdahale sonrasında arıza çözümlenmiş olur fakat sorun tekrar edebilir. Yani yeniden yaşanabilir. Bu ihtimali göz önünde bulundurarak voltaj düzenleme görevinde olan Kombi Regülatörü kullanımını tavsiye etmekteyiz.

F13 Hata Kodu

Tesisat devresi sensörleri sıcaklık farkı.

►► Tesisat dönüş suyu sıcaklığı gidiş suyu sıcaklığından 7°C  fazla ise bu sorun yaşanır. Sensörler arası sıcaklık farkı olarak adlandırılır. Bu sorunda cihaza müdahalede bulunmadan arıza tespiti ve onarımı için uzman desteği almalısınız.

1. F01/F11 Arıza Kodu Dönüş suyu sensör hatası.

· Çözüm Dönüş suyu sensöründe arıza olduğunda veya kabloları yerinden çıktığında bu problemle karşılaşabilirsiniz. Bu arıza durumunda işi uzmanına bırakarak servis yardımı almalısınız.

1. F20 Arıza Kodu Aşırı ısınma hatası.

· Çözüm Kombide bulunan sensörlerin yüksek sıcaklığa eriştiğini belirten hata kodudur. Bu durumda önce cihaz petek konumunda ise petek vanalarını kontrol edin. Vanaların kapalı olmadığından, açık olduğundan emin olun. En az 3 petek vanası mutlaka açık olsun. Buna rağmen sorun devam ederse eğer resetleme işlemi uygulayın. Maksimum 3 resetleme sonrasında da sorun devam ediyor ise; pompa sıkışmış olabilir, ana eşanjör kireçlenmiş veya tıkanmış olabilir, üç yollu vana arızalı olabilir, kalorifer filtresinde tıkanma olabilir veya kalorifer tesisatı tıkalı olabilir. Net tespit ve çözüm için mutlaka Demirdöküm Servisi’nden yardım almalısınız.

1. F22 Arıza Kodu Tesisat su basınç hatası.

· Çözüm Tesisatta bulunan suyun 1 bardan daha az olduğunu gösteren hata kodudur. Nitromix kombinin sağ alt tarafında bulunan mavi doldurma musluğunu sola çevirmeniz sisteme 1,5 bar kadar su basmanız gerekir. Musluğu çevirdiğiniz an kombiden su sesi gelir ve basınçta ilerleme olur. Ekranda beliren bar değerini takip edin. İdeal basınca ulaştığı zaman doldurma musluğunu mutlaka sağa çevirerek kapatın. Bu sayede sorun çözümlenmiş olur. Düzelme olmaz ise resetleme işlemi yapabilirsiniz. Yine de sonuç alamazsanız veya işlemi yapamazsanız servis yardımı alabilirsiniz.

1. F23 Arıza Kodu Maksimum sıcaklık farkı hatası.

· Çözüm Tesisattaki sirkülasyon hızının ya çok fazla ya da hiç olmadığını bildiren hata kodudur. Bu durumda tesisat ve kalorifer vanalarına bakarak kapalı ise vanaları açmalısınız. Sorun devam ederse de mutlaka Demirdöküm Servisi’ni aramalısınız.

1. F26 Arıza Kodu Gaz valfi hatası.

· Çözüm Kombide gaz valfinin yerinden çıkmış olduğunu ya da arızalı olduğunu bildiren hata kodudur. Kullanıcı olarak cihaza müdahale edemezsiniz. Yardım için Demirdöküm Nitromix Servisi’ni aramalısınız.

1. F27 Arıza Kodu Alev algılama hatası.

· Çözüm Nitromix kombide bu hata kodu var ise iyonizasyon elektrodu arızalı demektir. Bu gibi durumlarda sorun elektronik kartı ile alakalı da olabilir. Bu arıza durumunda teknik açıdan servis müdahalesi gerekmektedir.

1. F28 Arıza Kodu Gaz besleme (gaz yokluğu) sorunu.

· Çözüm Bu durumda önce dairenizdeki gazı kontrol edin. Gaz kontrolü yapın ve konutunuzda gaz olduğundan emin olun. Gaz vanaları kapalı ise mutlaka açın. Konutunuzda gaz yoksa eğer doğalgaz dağıtım şirketinden bilgi ve yardımları alın. Dairenizde gaz olmasına karşın yine de cihaz bu sorunu yaşattırıyor ise resetleme işlemi uygulayın. 3 resetleme sonrasında sorun hala devam etmekte ise servisi arayın. İyonizasyon ateşleme elektrodunda, elektronik kartta veya gaz valfinde sorun olabilir.

1. F29 Arıza Kodu İyonizasyon hatası.

· Çözüm Cihazın çalışma esnasında gaz beslemesinin kesildiğini belirten arıza kodudur. Alev algılanmıyor demektir. Bu durumda servis öncesi cihaza reset atın. Düzelme olmaz ise; gaz valfinde, anakartta ya da iyonizasyon elektrodunda problem olabilir. Servisi arayarak tespit ve çözüm hakkındaki yardımları alabilirsiniz.

1. F32 Arıza Kodu Hatalı hava basınç sorunu.

· Çözüm Kombide donma korumasında fan hızında bir sorun olduğunu belirten hata kodudur. Hatalı hava basıncı olduğu için cihaz muhtemelen çalışma yapmayacak bloke olacaktır. Fan, anakart gibi parçalarda sorun olabilmektedir. Net teşhis ve müdahale için servisi aramalısınız.

1. F49 Arıza Kodu Voltaj hatası.

· Çözüm Haberleşme bağlantı sorunu olduğunu bildiren hata kodudur. Yani konutunuza gelen veya kombinize gelen voltaj düşük ya da yüksek olabilir. Bu durum bir süre sonra düzelebilir. Bu yüzden bir süre beklemelisiniz. Bir süre bekleme sonrasında sorunda düzelme durumu olmaz ise servis yardımı alınmalıdır. Bu gibi durumlarda muhtemel sorun elektronik kart ile alakalı olmaktadır. Elektronik kart voltaj sebebi ile yanmış veya hasar görmüş olabilir. Bu durumda elektronik kart tamiri ya da değişimi ile sorun çözümlenir. Yalnız sorunun tekrar etmemesi amacı ile mutlaka kombi regülatörü kullanmalısınız.

1. F61/F62/F63/F64/F65/F67 Arıza Kodu Ana kart hatası.

· Çözüm Kombide ana kart sorunu olduğunu belirten hata kodlarıdır. F62 arıza kodunda sorun gaz valfiyle de alakalı olabilmektedir. F65 arıza kodunda anakart devresinde aşırı ısınma sorunu görülebilir. F67 arıza kodunda ise alev algılama durumu sebebi ile elektronik kart sorunu olabilir. Net tespit ve müdahale için bu gibi durumlarda mutlaka uzman yardımı almalısınız.

1. F68 Arıza Kodu Alev sinyali dalgalanması.

· Çözüm Kombide alev algılama sorunu olduğunu belirten hata kodudur. Bu duruma genelde karşımıza arızalı olarak çıkan parça elektronik karttır. Net tespit ve çözüm için mutlaka uzman yardımı almalısınız.

1. F70 Arıza Kodu Kartlar arasında uyumsuzluk hatası.

· Çözüm Kombide bulunan ana kart ve ara yüz kartının birbirine tanımlanmamış olduğunu belirten hata kodudur. Bu duruma servis müdahale edeceği için Demirdöküm Servisi’ni aramalısınız. Önceden kartlardan birine müdahale edildi ise yanlış bağlantı olabilir. Müdahale olmadı ise sorun elektronik kart ile alakalı olabilir.

1. F71 Arıza Kodu Su akış sensör hatası.

· Çözüm Kombide su akış sensörü kablosunun yerinden çıkmış olabileceğini ya da sensörde sorun olduğunu bildiren hata kodudur. Bu durumda cihaza uzman servis tarafından müdahale edilmelidir.

1. F72/F84/F85 Arıza Kodu Kalıcı maksimum sıcaklık farkı hatası.

· Çözüm Bu sorun kombide gidiş dönüş sensörünün aynı sıcaklığı okuduğunu belirtir. Bu durumda kullanıcı olarak Demirdöküm Kombi Servisi telefonunu aramanız gerekir.

1. F73/F74 Arıza Kodu Basınç sensör hatası.

· Çözüm Bu hata kodlarından biri ekranda belirdiğinde sensörün kısa devre yaparak arızalandığını ya da kablosunun yerinden çıktığını söyleyebiliriz. Bu duruma ancak Nitromix Servisi müdahale edebilir. Servis yardımı almalısınız.

1. F76 Arıza Kodu Termal sigorta hatası.

· Çözüm Nitromix kombide aşısı ısınma sigortasının yerinden çıktığını ya da eşanjörde aşırı ısınmanın meydana geldiğini belirten hata kodudur. Sorunun çözümlenmesi adına önce cihazı resetlemelisiniz. Arıza durumu devam etmekte ise Nitromix Servis’ini aramanız gerekmektedir.

1. F77 Arıza Kodu Gaz valfi motor hatası.

· Çözüm Bu kod ekranda belirdiğinde önce Nitromix kombiyi birkaç kez resetleyin. Sonuç alamadığınız durumda mutlaka uzman yardımı almalısınız.

1. F83 Arıza Kodu Brülör devreye girdiği halde sıcaklık yükselmiyor.

· Çözüm Bu durumda önce su basıncını kontrol edin. Tesisat suyu eksik olabilir. Basınç düşük ise su basma işlemi uygulayın. Basınç normal değerde ise sensörlerin okuduğu sıcaklık farkının çalışma koşullarına uygun olmadığını belirtir. Bu durumda cihazı resetlemeli, sorun devam ediyor ise uzman desteği almalısınız.

1. F86 Arıza Kodu Yerden ısıtma kontak hatası.

· Çözüm Cihazın bu uygulamayı sağlamadığı belirten hata kodudur. Arıza tespiti ve müdahale için Demirdöküm Servisi’nden yardım almalısınız.

1. Err Arıza Kodu Kullanıcı ara yüz hatası.

· Çözüm Kullanıcı ara yüz kartında haberleşme problemi olduğunu belirten hata kodudur. Öncelikle kombiyi resetleyin, sonuç alamadığınız her durumda Demirdöküm Servisi’ni arayarak yardım alabilirsiniz

1. F1 Arıza Kodu Limit termostat sorunu.

· Çözüm Kombi sıcaklığının yükselmesi sebebi ile limit termostatın devreye girdiğini cihazı emniyete aldığını belirtir. Arıza durumunda servis öncesi yapılması gereken işlemleri öğrenmek ve uygulamak isterseniz Demirdöküm F1 arızası çözümü linkini tıklayabilirsiniz.

1. F2 Arıza Kodu Kullanım suyu ntc sorunu.

· Çözüm Sıcak su sensörü arızasında, sensör bağlantılarında kopukluk veya kısa devre olduğunda ya da sensör borularında nemlenme olduğunda bu sorun yaşanır. Bu gibi arıza durumlarında net teşhis ve müdahale için servis aranmalı yardım talep edilmelidir.

1. F3 Arıza Kodu Tesisat suyu ntc sorunu.

· Çözüm Kalorifer sensörü arızalandığında, sensörün bağlantılarında veya borularında sorun olduğunda bu problem ile karşılaşılabilir. Bu durumda net teşhis ve müdahale için mutlaka servisi aramalısınız.

 

1. F4 Arıza Kodu Ateşleme sorunu.

· Çözüm Karşımıza sıkça çıkan bu arıza durumunda ekranda “RESET” ve anahtar sembolü de belirir. Cihazın ateşleme yapmadığını belirten bir arıza kodudur. Bu durumda önce konutta gaz olduğundan ve kombiye gaz geldiğinden emin olunmalıdır. Gaz girişlerinde sorun yoksa kombi resetlenmelidir. Maksimum 3 reset uygulamasından sonra da sorun devam etmekte ise mutlaka servis yardımı alınmalıdır. Ateşleme sorununun yaşanmasındaki muhtemel sebepler; elektronik kart, gaz valfi, iyonizasyon ateşleme elektrodu arızasıdır. Hangi parça ya da parçalarda sorun olduğunu ancak uzman servis ekibi yerinde görerek size bildirebilir ve onayınız ile gerekli müdahale sağlanabilir. Mutlaka uzman yardımı almalısınız.

1. F5 Arıza Kodu Atık gaz sistem sorunu.

· Çözüm Hava akışı sorunu olduğunu belirten hata kodudur. Nitron model kombiler hermetik olduğu için atık gaz ve temiz hava alışverişini fan ve dışarı uzanan hava akım borusu ile sağlar. Fan, prosestat ve elektronik kart arızalı olduğunda bu sorun yaşanır. Bu parçaların hangisinde sorun olduğunu bulmak için uzman servis ekiplerinin arızayı yerinde görmesi gerekir. Müdahale de arızalı parçanın arıza durumuna bağlı değişmektedir.

1. F6 Arıza Kodu Dış hava sensör sorunu.

· Çözüm Nitron kombilerin her birinde dış hava sensörü bulunmamaktadır. Dış hava sensörü dışarı monte edilen ve dış ortamın ısısına göre kombiyi çalıştırmakta olan bir sensördür. Nitron model kombinizde var ise arızalı olduğunu belirtir, yoksa da elektrik aksağında sorun olabilmektedir. Net tespit ve müdahale için mutlaka servisi aramalısınız.

1. F7 Arıza Kodu Hava akış sensörü bağlantı sorunu.

· Çözüm Nitron kombilerde hava akış sensörü prosestattır. Prosestat bağlantılarında sorun olduğunda ekranda bu hata kodu belirir. Parçada sorun da olabilmektedir. Net tespit ve çözüm için mutlaka Demirdöküm Servisi ile görüşmelisiniz.

1. F8 Arıza Kodu Fan hareketi yok.

· Çözüm Nitron kombilerde hava akışı fan ile sağlanmaktadır. Fanın hareketsiz kaldığı durumlarda ekranda bu sorun yaşanır. Bu durum fan ile veya elektronik kart ile alakalı olabilir. Bu durumda tespit ve müdahale için servisi aramalısınız.

1. F9 Arıza Kodu Kablolama sorunu.

· Çözüm Prosetat kablosu köprülenmemiş ise ekranda bu hata kodu yer alır. Bu durumda çözüm odaklı yardımları almak üzere servisi aramalısınız.

1. F10 Arıza Kodu Kalorifer tesisatı su basınç sorunu.

· Çözüm Nitron kombi su basıncının düşük veya yüksek olduğunu belirten arıza kodudur. Ekranda F10 arıza kodu ile birlikte anahtar sembolü belirir ise bu basıncın düşük olduğunu, ekranda F10 arıza kodu ile birlikte anahtar sembolü yanıp söndüğünde basıncın yüksek olduğunu anlayabilirsiniz. Basınç düşük ise Demirdöküm Nitron kombiye su basma videosu linkini tıklayarak işlemi uygulayabilir, sorunu çözümleyebilirsiniz. Basınç yüksek ise en yakın kalorifer havasını alın ve yüksek basıncı düşürmelisiniz Sorun işlemler sonrasında düzelmez ise resetleme işlemi yapın. İşlemleri yapamadığınız durumda veya sorunun düzelmediği durumda servis yardımı almalısınız.

1. F11 Arıza Kodu Sirkülasyon sorunu.

· Çözüm Nitron model kombide devir daim yani sirkülasyon sağlama görevinde olan pompada arıza olduğunu belirtir. Su dolaşımı olmadığı için bu arıza durumu yaşanır. Cihaz petek konumunda ise petek vanalarının açık olduğundan emin olun. Kapalı ise mutlaka açın. Petek vanaları açık veya kombi yaz konumunda iken bu sorun yaşandı ise pompa arızalı olabilir. Mutlaka servis yardımı alınız. Pompa tamiri ya da değişimi gerekebilir.

1. F12 Arıza Kodu Düşük voltaj problemi

· Çözüm Şebeke geriliminin 165 V altında olduğu durumlarda kombi ekranında bu hata kodu belirir. Bu durumda bir süre kadar bekleyin. Kombi kendi kendini resetler. Uzun süre bekleme sonucunda sorun devam ediyorsa eğer elektronik kart yanmış veya arızalı olabilir. Müdahale için servis yardımı almalısınız. Yalnız sorunun tekrar etmemesi amacı ile de mutlaka kombi regülatörü kullanmanız gerekir. 

1. F1 Arızası Aşırı ısınma emniyet termostat sorunu

· Çözüm Kalisto kombi ekranında beliren bu hata kodunda kombide aşırı ısınma durumu söz konusudur. Kalisto F1 arızası çözümü için linki tıklayabilirsiniz.

1. F2 Arızası Kullanım suyu sensör sorunu

· Çözüm Demirdöküm Kalisto kombide mevcut olan bu hata kodunda sıcak su kullanımınız sınırlanır. Yani kullanım sağlayamazsınız. Kullanım suyu sensöründe bir diğer deyiş ile ntc sensörde sorun var demektir. Sensör kablolarında kopukluk, kısa devre durumlarında veya borularda nemlenme olduğunda da bu sorun yaşanabilmektedir. Bu gibi durumlar sebebi ile uzman yardımı alın önerisinde bulunabiliriz.

1. F3 Arızası Tesisat suyu sensör sorunu

· Çözüm Bu arıza kodu kalorifer suyu sensöründe bir sorun olduğunu belirtir. Kullanıcı olarak bu arıza durumunda kaloriferlerin çalışması durur veya kaloriferler beklenen sıcaklıkta ısıtma yapmaz. Kalorifer sensörü olarak da adlandırdığımız ntc de sorun olabilir, ntc kablolarındaki kopukluk ve kısa devre durumlarında, borularında nemlenme durumlarında da bu sorun yaşanabilir. Net teşhis ve müdahale için servisi aramalı yardım almalısınız.

1. F4 Arızası  İyonizasyon-ateşleme sorunu

· Çözüm Kalisto kombilerde karşınıza sıkça çıkabilen arıza durumlarından biridir. Ateşleme sistemi sorunu veya gaz yokluğu sorunu olarak da adlandırılabilir. Bu arıza kodu ile karşılaştığınız zaman öncelikle dairenizde gaz olduğundan emin olmak adına gaz vanalarını kontrol edin. Ocağınız doğalgazlı ise ocağınızı çalıştırmayı deneyin. Dairenizde gaz yoksa doğalgaz dağıtım şirketinden yardım alın. Dairenizde doğalgaz var ise kombinizi resetleyin. En fazla 3 resetleme işleminden sonra da sorun düzelmez ise servis yardımı almanız gerekir. Bu gibi arıza durumlarında; iyonizasyon ateşleme elektrodunda, anakartta veya gaz valfinde sorun olabilmektedir. Tespit yapan uzman Demirdöküm Servisi ekibi gereken müdahaleyi de yerinde yapacaktır.

1. F5 Arızası Atık gaz sensör sorunu

· Çözüm Bu arıza durumunda Kalisto model kombinin çeşidi önemlidir. Kalisto bacalı kombilerde F5 Arızasının sebepleri: bacanın tıkalı olması, çekmemesi veya baca sensöründe arıza olmasıdır. Kalisto hermetik kombilerde F5 Arızasının sebepleri: elektronik kart, fan veya prosestat gibi parçalarda sorun olmasıdır. Kullanıcı olarak bu arıza durumunda yapabileceğiniz işlem bulunmamaktadır. Net teşhis ve müdahale için mutlaka servisi aramalısınız.

1. F6 Arızası Dış hava sensör bağlantı sorunu

· Çözüm Dış hava sensörü dış ortama takılarak dış ortam sıcaklığına göre kombiyi çalıştıran bir parçadır. Her kombide yer almaz. Kombide dış hava sensörü varsa eğer bağlantısında sorun var demektir. Kombide dış hava sensörü yoksa ve olmamasına karşın bu sorun yaşanılmakta ise bu durumda elektrik sisteminde bir sorun var demektir. Net tespit ve müdahale için servis yardımı almalısınız.

1. F7 Arızası Tesisat su basıncı sorunu

· Çözüm Kalisto kombinin tesisat su basıncının düşük veya yüksek olduğunu belirten arıza kodudur. Panelin solunda yer alan bar göstergesine bakın bu sayede basıncın düşük veya yüksek olduğunu anlayabilir ona göre bir uygulama yapabilirsiniz. Kalisto kombi basıncını yükseltmek için kombinin sol alt kısmında monteli durumda olan siyah doldurma musluğunu sola çevirerek açmalısınız. Açtığınız zaman basınç değeri yükselecektir ve 1,5 değerine gelecektir. Bu değer ideal su basınç konumudur. Bu değere kadar su basın ve doldurma musluğunu sağa çevirerek kapatmayı unutmayın. Bu uygulama sonrasında sorun düzelecektir. Düzelme olmaz ise resetleme işlemi yapın. Sorun yine de düzelmezse veya işlemi yapamadıysanız eğer mutlaka Demirdöküm Servisi yardımı alın. Kalisto kombi basıncını düşürmek için kombiye en yakın kaloriferin havasını alın. Hava alma bölümü açın ve su alın. Su aldıkça bir yandan da bar göstergesini takip edin. Basınç 1 ile 2 barın ortasını gösterdiğinde işlemi sonlandırın. Bu şekilde sorunu çözümlemiş olacaksınız.

1. F01 Arızası Aşırı ısınma sorunu

· Çözüm Tesisat su sıcaklığının 98° üzerine çıktığını belirten bir arıza kodudur. Cihaz bu durumda bloke olur ve çalışmaz. Ekranda da F01 Arızasının yanı sıra “reset” yazısı da yer alır. Neva kombi F01 arızası çözümü için linki tıklayabilirsiniz.

1. F02 Arızası Kullanım suyu sensör problemi

· Çözüm Demirdöküm Neva kombide bu hata kodu yer aldığı zaman kombiden sıcak su alamazsınız. Kombide sıcak su için görev alan parçalardan biri olan sensörün arızalı olduğunu anlatan hata kodudur. Parça değişim işlemi gerekebilir. Sensör kablolarında kopma-kısa devre durumu veya borularda nemlenme durumu söz konusu olabilir. Bu sebeple de yardımları Neva Servisi’nden almalısınız.

1. F03 Arızası Tesisat devresi gidiş sensör problemi

· Çözüm Neva kombi içinde bulunan kaloriferler için çalışmakta olan sensörde sorun olduğu zaman Neva kombide bu sorunla karşılaşabilirsiniz. Bu durum karşısında peteklerinizde ısınma durumu olmaz veya az ısıtır. Genelde kış aylarında karşılaşılan bir arıza kodudur. Kalorifer sensörünün yanı sıra, kablolarda kısa devre-kopma, borularda nemlenme olduğunda da bu sorun yaşanabilir. Bu gibi durumlarda uzman yardımı almanız gerekir.

1. F04 Arızası İyonizasyon-ateşleme problemi

· Çözüm Neva kombide ateşleme veya alev algılamama sorunu olduğunda ekranda bu hata kodu ile birlikte “reset” yazısı da belirir. Bu durumda önce dairenizde gaz olup olmadığına bakmalı ve gaz olduğundan emin olmalısınız. Daha sonrasında Neva kombiyi maksimum 3 kez resetlemelisiniz. Bu uygulamalardan sonra da sonuç aynı ise ateşleme sisteminde sorun var demektir. Bu durumda; elektronik kart, gaz armatörü, iyonizasyon ateşleme elektrodu gibi parçalarda sorun olabilir. Servis yardımı almanız gerekmektedir. uzman Demirdöküm Servisi ile görüşebilirsiniz.

1. F05 Arızası Hava akış sorunu

· Çözüm Neva model kombilerde prosestat sorunu olarak da adlandırabileceğimiz arıza kodudur. Yalnız hava akış sorunlarında tek sebep prosestat değildir. Bu parçanın yanı sıra anakart veya fan gibi parçalarda da sorun olabilmektedir. Arıza durumu yerinde görülür ve yerinde tespit yapılır ise sorunun sebebi bulunur ve gereken çözümleme yapılarak sorun giderilir.

İLETİŞİME GEÇEBİLİRİSİNİZ